Crni Vikend ( Crni Petak ) - popusti do 75%
Crni Vikend ( Crni Petak )
Od 14.11 - 18.11 ulazimo u doba ovogodisnjih popusta gdje cemo moci kupiti stvari po upola manjoj cijeni. Naime ova vrsta popusta se desava par puta u godini i na ulice izvlaci ogromnu kolicinu nasih sugradjanja u nadi da ce kupiti stvari koje im se svidjaju po upola manjoj cijeni. Sve bi to bilo lijepo i bajno da to i jeste zaista tako. Naime cilj ovih popusta je nista vise nego da se proda roba a snizenje od 50% je nista vise nego psiholoska igra kojoj smo svaki dan izlozeni bili mi toga svjesni ili ne.
Kada govorimo o 50%-75% popusta sasvim je normalno zakljuciti da nitko normalan nece da snizi robu za 50% jer to predstavlja gubitak a firma odnosno u ovom slucaju neki ducan da bi bio u mogunosti dalje da radi mora da posluje u plusu. Osim sto ovake akcije pogoduju poslodavcima odnosno poduzetnicima i koji ih legalno koriste ovake akcije pogoduju i drzavi jer se u poreznu kasu slije u datom vremenskom razdoblju ogromna kolicina novca, naime rijec je o milijardama.
Kao sto smo vec rekli cilj je prodati sto vise u sto kracem vremenskom razdoblju i tako ostvariti neku vrstu uspjeha. To se iskljucivo ostvaruje tako da cijena proizvoda ostaje ista a dovoljno je da se pored cijene samo stavi naljepnica da je na snizenju i vecina ljudi ce da kupi iskljucivo iz toga razloga sto prosjecan covjek misli da je stvar prije kostala vise. Uzmimo za primjer da neke cipele kostaju 100€, naime stvar radi na principu da se pocetna cijena digne na 200€ a akcijska cijena ce ako govorimo o popustu od 50% da iznosi 100€. Kao sto se da vidjeti cipele nisu pojeftinile nego su naprotiv poskupile za 100€ odnosno prijasnja cijena od 100€ je skocila na 200€ ali radi popusta od 50% sada ih mozemo kupiti za 100€ koliko su i prije kostale.
Ovakva vrsta manipulacije je prisutna u nasem svakodnevnom zivotu. Cilj ovakvih akcija je direktno izmanipulirati kupca, jer kupac u vecini slucajeva nije vodjen razumom nego je vodjen emocijama, stoga akcija u smislu 50% popusta direktno utjece na covjekove emocije i radi cinjenica da vecina nije u stanju da kontrolira svoje emocije, vecina i podlegne ovoj vrsti manipulacije.
Da bi se zastitili od ovoga, ne treba gledati cijenu, cijene treba biti svijestan i gledati stvari iz perspektive stvarnosti. Naime ako je cijena cipela iznosila 100€ pa marketinskim trikom je skocila na 200€ da bi se kroz popust ponovno mogle kupiti za 100€ mi fakticki nismo ustedjeli tih 100€ razlike nego smo naprotiv potrosilih 100€ jer cijena se fakticki nije mijenjala. Samim time svaki put kada vidimo da je nesto na akciji, bilo bi dobro kada bi nam bilo jasno da je to direktan poziv na potrosnju a ne na ustedu, jer da bi ucestvovao u akciji ti moras nesto da kupis odnosno da trosis svoj novac, samim time ako si potrosio svoj novac nisi nista ni ustedio.
Dobro je ponekada znati ovakve stvari jer iskljucivo covjek je u stanju vise da se kontrolira i da vidi stvarnost onakvu kakva ona zaista jeste odnosno da je gleda kroz oci istine, a ne kroz oci kako prodavaci zele da je vidimo. Stoga sljedeci put kada budete u ducanu nebitno kojeg oblika, pamet u glavu, jer sve i jedan ducan je rasporodjen odnosno produkti u ducanu su rasporedjeni na psiholoskoj bazi kako bi od vas izvukli sto vise novca.
Post a Comment